Thursday 25 October 2018

FARISYA GONDOL EMAS PERTAMA, ALLY CEMERLANG PINGAT PERTAMA



TAHNIAH TEAM OLAHRAGA LUBOK TERAS!
Emas 200m P11 Nur Ain Farisya
Perak 400m P14 Intan Shafika
Perak 100m L10 Ally Iskandar
Perak Lompat Jauh P14 Nur Izzati Balqis
Perak Medley Relay B14 Intan Shafika

Hari ini, 23 Oktober 2018 telah diadakan Karnival Mini Event Olahraga Setiu Strike 25 di Sekolah Sukan Terengganu Bukit Nenas. Kejohanan pembangunan olahraga peringkat daerah ini telah diadakan bagi mencungkil bakat-bakat baru yang boleh diketengahkan dalam bidang olahraga.

SK Lubok Teras telah menghantar 5 orang atlet ke kejohanan kali ini iaitu Nor Syamimie Munirah, Intan Shafika, Nur Ain Farisya, Ally Iskandar dan Nur Izzati Balqis. Syamimie, Intan dan Balqis bertanding dibawah kategori Sekolah Menengah memandangkan sekolah rendah hanya untuk yang berumur 11 tahun dan ke bawah.

Pingat pertama telah diperolehi oleh Nur Izzati Balqis dalam acara lompat Jauh P14. Manakala, sejurus selepas itu, Intan Shafika pula menghadiahkan pingat perak kedua dalam acara 400m. Beliau hanya kalah kepada atlet MSS Terengganu yang sudahpun berada di tingkatan 2. Tidak berapa lama kemudian, Nur Ain Farisya menghadiahkan pingat Emas kepada team SKLT apabila muncul johan dalam acara 200M P11. Ally Iskandar pula mencatat pencapaian terbaik peribadi apabila berjaya mendapat Perak dalam acara 100m L10.

Tahniah semua atas kejayaan di Karnival Mini Event Setiu Strike 25 di Sekolah Sukan Terengganu Bukit Nenas!







0 comments:

Post a Comment