Saturday 13 October 2018

FARISYA LAKAR SEJARAH MUNCUL JOHAN LARIAN TIEP

Nur Ain Farisya hari ini mencipta satu lagi kejayaan terbaru apabila muncul sebagai Johan dalam Kejohanan Larian Merentas Desa Sempena Sultan Mizan Cup Endurance di Terengganu International Endurance Park, Lembah Bidong.

Nur Ain Farisya yang menyertai larian 4.5km itu telah berjaya mendapat tempat pertama dalam kategori P11 dengan catatan masa 20 minit. Beliau jauh meninggalkan pesaing terdekat beliau yang berada di kedudukan kedua dan mencatatkan masa 21 minit.

Turut sama mendapat pingat pada hari ini ialah Ally Iskandar Fakrulloh yang menamatkan larian pada kedudukan ke-10. Manakala, atlet baru SKLT, Ain Nur Annisa yang baru pertama kali beraksi di kejohanan luar turut mendapat sijil pencapaian apabila berjaya menamatkan larian pada kedudukan ke-17.

Kejohanan yang disertai oleh kebanyakkan sekolah di Negeri Terengganu ini turut menemukan murid-murid SKLT dengan bekas Tokoh Murid SKLT 2017, Aini Najwa Aznan. Apa yang lebih membanggakan, Aini yang sekarang belajar di SM Imtiaz Setiu turut mendapat sijil pencapaian apabila berjaya menamatkan larian pada kedudukan ke-15 bagi kategori P14. Ini membuktikan murid SKLT tetap hebat walaupun selepas meninggalkan SKLT.









0 comments:

Post a Comment