Monday 23 October 2017

TASHA LAKAR KEJUTAN, PERAK 400M P14 KALAHKAN SEK MENENGAH



Wan Nurnatasha Atiqah, atlet Premier SK Lubok Teras yang kini hampir menamatkan alam persekolahan rendahnya, berjaya melakar satu kejayaan yang cukup membanggakan apabila beliau berjaya mendapat Perak dalam acara 400M P14, menewaskan atlet-atlet Sekolah Menengah yang lain dan hanya kalah dengan atlet Sekolah Sukan Terengganu. Tidak cukup dengan itu, beliau turut mencatatkan rekod peribari terbaru beliau, 74saat. Wan Nurnatasha bertanding dalam kategori sekolah menengah di Karnival Pembangunan Balapan dan Padang MSSD Setiu 2017 yang diadakan di Trek Sekolah Sukan Terengganu Bukit Nenas (SSTBN).

Manakala, 2 lagi atlet premier yang turut bertanding, Intan Shafika dan Nor Syamimie Munirah turut berjaya menepati ramalan apabila berjaya mendapat emas dalam 200M P11 dan 100M P11. Intan Shafika turut mencatatkan rekod peribadi terbaru beliau pada masa 31 saat.

Secara keseluruhanya, atlet SK Lubok Teras mencapat 2 Emas dan 1 Perak di Karnival Pembangunan Balapan dan Padang MSSD Setiu kali ini. Kejayaan ini telah menobatkan SK Lubok Teras sebagai Johan Keseluruhan Perempuan Sekolah Rendah bagi kejohanan kali ini.





0 comments:

Post a Comment