Sunday 9 April 2017

MENCIPTA SEJARAH BARU DALAN ARENA BALAPAN DAN PADANG




SETIU MUNCUL JOHAN SEKOLAH RENDAH, NAIB JOHAN KESELURUHAN DENGAN 19 EMAS. ATLET SK LUBOK TERAS SUMBANG 2 EMAS, 2 PERAK DAN 1 GANGSA, PENCAPAIAN TERBAIK DALAM SEJARAH SKLT.

Kejohanan Balapan dan Padang Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Negeri Terengganu kali ini menyaksikan pasukan MSSD Setiu yang turut menampilkan 5 Atlet Premier SKLT melakukan anjakan paradigma apabila berjaya memecah rekod dengan pencapaian 19 Emas, rekod terbaik semenjak daerah Setiu ditubuhkan dan kejohanan bermula pada 47 tahun yang lepas.

Atlet SK Lubok Teras pula telah menyumbangkan Emas melalui saudara Amirrudin Ali dalam acara 80M Berpagar L12 dengan mencatatkan masa terbaik 12.7 saat. Rekod ini merupakan rekod terbaik peribadi beliau sepanjang bergelar atlet. Emas kedua pula disumbangkan oleh Ratu Pecut kita, Siti Nuruldiana Alya bt Mohd Rosdi dalam acara 100m P12. Beliau mencatatkan masa terbaik 14.0 saat menandingi masa terbaik beliau sebelum ini, 14.65 saat.

Manakala, pingat perak pula disumbangkan oleh saudari Nur Syamimie Munirah bt Idham Halimi melalui acara 100m P11. Nur Syamimie membuat kejutan apabila berjaya merekodkan masa 14.63 saat, satu pencapaian yang amat jarang dapat dilihat dikalangan atlet yang baru berusia 11 tahun. Perak kedua pula turut disumbangkan oleh Ratu Pecut Negeri Terengganu, Siti Nuruldiana Alya melalui acara lompat jauh P12, dengan jarak lompatan 4.19 meter. Manakala, pingat gangsa disumbangkan oleh saudara Amirrudin melalui acara 4x100m P12.

Secara keseluruhannya, kejohanan kali ini telah membuka mata pelbagai pihak terhadap kemampuan atlet-atlet dari daerah Setiu, di bawah kepimpinan dan pengelolaan PT Encik Khairul Azman dari SK Kampung Bukit, yang berjaya menjadikan daerah dengan bilangan pelajar paling kecil mencabar daerah-daerah yang lagi besar. Kami juga amat menghargai segala tunjuk ajar dan ilmu yang telah dicurahkan kepada kami oleh Encik Khairul Azman sehingga berjaya membawa anak-anak kami ke tahap yang begitu tinggi ini.

Kami dari pihak sekolah mengucapkan jutaan terima kasih kepada Encik Khairul Azman, Tuan Haji Rosmadi, Pegawai-pegawai dari Pejabat Pendidikan Daerah Setiu, serta semua jurulatih yang terlibat dalam mendidik anak-anak kami sehingga berjaya membuat pencapaian setinggi ini.

Tidak ketinggalan, jutaan terima kasih kepada para guru, terutama Tuan Guru Besar, Encik Zuhaidi bin Othman dan GPK Ko, Encik Zairani Mansor yang setiap hari berada bersama-sama atlet kita memberi sokongan dan bantuan kepada mereka bagi memastikan kejayaan milik kita. Terima kasih Sir Afnizam, Ustaz Wan Shamsukardi, Ustaz Hisyam, Encik Zulfadhli dan guru-guru yang sama-sama hadir menyaksikan anak-anak SKLT beraksi. Terima kasih kepada ibu bapa yang sanggup berkampung di stadium selama 4 hari memberi sokongan dan bantuan kepada anak-anak mereka. Terima kasih Tuan Haji Kipayatu Allah, Ketua Pegawai Pendidikan Daerah Setiu dan juga Encik Azmi Nazir, Timbalan Ketua Pegawai Pendidikan Daerah Setiu. Terima kasih juga kepada Naib Ketua Murid kita, saudari Aina Adyriana bt Abu Bakar dan saudari Nur Iman Izzatti Asyiqin yang menjadi chaperone setia kepada atlet-atlet kita sepanjang kejohanan.

















0 comments:

Post a Comment