Sunday 10 July 2016

KEM 60HARI UPSR

Di kala sekolah-sekolah lain mengadakan program 40 hari menjelang UPSR, kami pula bermula lebih awal dengan mengadakan Kem 60 Hari UPSR. Pada hari ini, bermulalah Kem 60 Hari UPSR, sebuah program khas yang amat unik bagi kami dalam membantu murid-murid menghadapi UPSR.

Mungkin tidak sama dengan kebanyakkan sekolah lain, Kem 60 Hari mengkehendaki kepada murid berada di sekolah dari jam 7.30 pagi sehingga ke jam 10 malam. Selain daripada PdP seperti biasa pada waktu pagi, kami juga menjalankan kelas intensif waktu petang dan malam. Selain itu, ada juga masa di mana mereka dikehendaki menyiapkan kerja secara berkumpulan, riadah, makan bersama, solat berjemaah dan menyiapkan kerja sekolah. Keseluruhan hari murid dipantau sepenuhnya oleh guru yang bertugas. Tujuannya, tidak lain tidak bukan untuk memaksimumkan masa pembelajaran murid-murid.


Sepanjang Kem 60 Hari juga, hari Sabtu turut digunakan oleh guru untuk mengadakan kelas tambahan. Malahan, kami juga membawa murid keluar ke tempat lain seperti perpustakaan negeri untuk belajar pada hari Sabtu.


Semoga usaha ini berjaya meningkatkan prestasi murid-murid dalam mengejar kecemerlangan UPSR.



















0 comments:

Post a Comment