Thursday 31 December 2015

Transformasi Pendidikan di SK Lubok Teras

2015 sudah sampai ke penghujung. Tahun ini merupakan tahun ke-30, penubuhan SK Lubok Teras di bumi bertuah ini. Bersesuaian dengan itu, maka tahun ini, kami guru-guru giat melakukan transformasi pendidikan sesuai dengan slogan Tuan Pengarah JPNT, iaitu "Memperkasakan Transformasi Pendidikan".

Tahun ini kami cuba untuk merubah anak-anak ini, meletakkan mereka sama tinggi dengan sekolah-sekolah luar, menyediakan mereka supaya mereka dapat bersaing dalam dunia penuh cabaran masa kini.

Dengan izin Allah, tahun ini merupakan tahun cemerlang di Lubok Teras, dengan banyak pencapaian yang mungkin, dahulunya, dianggap sebagai mustahil untuk dicapai.

Video ringkas ini menerangkan serba sedikit apa yang kami lakukan, dan apa antara pencapaian kami pada tahun ini. Kejayaan ini bukan hak milik sekolah, dan kejayaan ini bukan lah matlamat utama kami. Yang kami mahukan ialah, anak-anak anda, menjadi insan cemerlang, menjadi generasi yang akan membawa anjakan paradigma di komuniti kita suatu hari nanti, inshaAllah.




0 comments:

Post a Comment