Friday 11 December 2015

Tokoh Akademik 2015: Siti Nor Alia Nabila

Dilahirkan pada 17 Januari 2003 jam 3 pagi di Hospital Kuala Terengganu, anak kecil ini merupakan anak kedua bagi pasangan En Sukri dan Puan Suzana.
Anak kecil ini membesar menjadi seorang pelajar yang begitu hebat dalam bidang akademik. Sering kali mendapat tempat terbaik di dalam kelas, beliau juga beberapa kali mewakili sekolah badang bidang ko-akademik serta sukan. Pemain pasukan bola baling zon ini juga telah mengukir sejarah apabila menjadi peserta pertama SK Lubok Teras mendapat Naib Johan dalam pertandingan Public Speaking. Kejayaan beliau diteruskan lagi apabila berjaya mendapat Naib Johan Pertandingan Inovasi Kelab dan Persatuan pada September lepas.
Anak yang mesra dengan panggilan Angah ini juga seorang yang sangat menonjol dari segi kepimpinan. Tidak hairanlah jika beliau dipilih sebagai Ketua Pengawas Sekolah bagi sesi 2015 dan juga diberi kepercayaan oleh murid-murid untuk memegang beberapa jawatan lain seperti Pengerusi Persatuan Sains dan Setiausaha Kelab Pendidikan Islam. Malahan, beliau telah dipilih oleh murid-murid untuk memegang jawatan Kapten Rumah Bendahara seterusnya menjadi Kapten Rumah pertama dari kalangan perempuan. Kebijaksanaan beliau memimpin Rumah Bendahara melayakkan rumah ini dianugerahkan sebagai Rumah Terbaik 2015.
Anak ini juga terus konsisten dengan pencapaian akademik beliau apabila berjaya merangkul 5A dalam UPSR 2015.
Memperkenalkan kepada umum, penerima Tokoh Akademik SK Lubok Teras 2015, Siti Nor Alia Nabila bt Mohd Sukri.
Tahniah kami ucapkan kepada Puan Suzana bt Zakaria dan Encik Mohd Sukri b Sulaiman atas kejayaan anak hebat ini. Seisi warga sekolah pastinya akan merasai kehilangan beliau pada tahun hadapan. Terima kasih atas segala jasa dan bakti beliau terhadap sekolah.


0 comments:

Post a Comment