Wednesday 16 August 2017

SKLT HIP PRACTISE KE PERINGKAT KEBANGSAAN



Minggu ini sekali lagi menyaksikan wakil dari SK Lubok Teras menempa nama di peringkat kebangsaan. Kali ini, Program HIP SK Lubok Teras pula yang telah dipilih untuk mewakili Negeri Terengganu ke Kolokium Highly Immersive Programme di English Language Teaching Centre. Kolokium yang dirasmikan sendiri oleh Menteri Pendidikan, Dato' Seri Mahdzir Khalid itu menyaksikan amalan HIP terbaik dari seluruh Malaysia bergabung dibawah satu bumbung,

SK Lubok Teras yang diwakili oleh Encik Hafiz Abdullah, Tuan Guru Besar Encik Mohd Jamka Harun dan Ustaz Wan Muhd Nur Hisyam telah membawakan program Movie Night sebagai amalan terbaik HIP di SK Lubok Teras. Program Movie Night ini telah menarik perhatian ramai peserta disana apabila mereka menyatakan rasa kagum dengan kemampuan SKLT yang menganjurkan program Bahasa Inggeris yang melibatkan semua ahli dalam komuniti kecil kita. Malah, ramai juga yang memuji usaha kami yang bukan sahaja mendidik anak-anak kampung disini, tetapi turut sama sentiasa melibatkan ibu bapa secara aktif dalam program-program sekolah.

Sekalung tahniah juga diucapkan kepada ibu bapa SK Lubok Teras, kerana tanpa komitmen dan kerjasama mereka, tidak mungkin program ini dapat mencapai ke tahap ini.

Terima kasih kepada pihak Jpn Terengganu, PPD Setiu dan Encik Shamsul Rafizi Ramli atas peluang dan tunjuk ajar yang diberikan.







0 comments:

Post a Comment