Thursday 6 October 2016

SKLT NAIB JOHAN BOLA BALING DAERAH







Anak-anak hebat SK Lubok Teras mencipta sejarah terbaru hari ini! Buat pertama kalinya, kami berjaya merangkul Naib Johan Bola Baling Daerah Setiu!  Anak-anak cemerlang ini menang dalam kesemua perlawanan dan hanya kalah ketika final. 

SK Lubok Teras menang 4-0 dengan SK Merang, 4-1 dengan SK Felda Chalok Barat dan sekali lagi 4-1 dengan SK Rhu 10. Manakala, di peringkat akhir pula, SKLT tewas tipis 2-4 kepada SK Kampung Bukit. Siti Nuruldiana Alya sekali lagi beraksi cemerlang dengan menjaringkan sebanyak 7 gol keseluruhan. Manakala gol-gol lain disumbangkan oleh Aina Adyriana, Aisyah Sofia dan Nur Syamimie Munirah. Kesemua pemain telah beraksi dengan begitu cemerlang dan melangkaui jangkaan awal kami. Malah, semangat juang mereka yang tidak mahu mengalah sehingga ke saat-saat terakhir membuatkan ramai yang terharu. 

Tahniah dan jutaan terima kasih kepada Encik Afnizam selaku Ketua Jurulatih, En Zairani dan En Hafiz selaku pembantu jurulatih, juga kepada Tuan GB En Zuhaidi Othman, Ustaz Wan Shamsukardi, En Nadzri dan En Zulfadli yang sanggup datang melihat dan menunggu anak2 ini bermain sehingga lewat petang. 

Juga sekalung penghargaan kepada pihak Pejabat Pendidikan Daerah Setiu terutamanya Tuan Mohd Khalil Abdul Rahman yang banyak menyokong kami, juga kepada pegawai-pegawai yang bertugas sepanjang kejohanan ini.

Tidak dilupakan bekas murid SKLT, saudari Arisya Manisya dan Puan Azlin Abu Bakar yang sama-sama membantu latihan anak-anak ini ketika cuti.

TAHNIAH ANAK-ANAK SKLT, Semoga kejayaan ini menjadi inspirasi kepada anak-anak kami untuk terus maju.

0 comments:

Post a Comment