Friday 7 October 2016

SKLT JUARA KANVIVAL PEMBANGUNAN OLAHRAGA



SKLT kali ini terus mencipta nama dalam arena sukan apabila muncul Johan Keseluruhan Karnival Pembangunan Balapan dan Padang Daerah Setiu. Atlet-atlet SKLT telah berjaya menggondol 5 Emas dan 1 Gangsa daripada keseluruhan 10 Emas yang ditawarkan. Malahan, kesemua atlet utama SKLT berjaya memperoleh sekurang-kurangnya 1 pingat.

Karnival Pembangunan Balapan dan Padang ini diadakan untuk peserta berumur 11 tahun dan kebawah. Sebanyak 5 acara lelaki dan 5 acara perempuan diadakan sepanjang sehari karnival. Acara yang ditawarkan ialah 100M, 200M, Lompat Tinggi, Lompat Jauh dan Lontar Peluru.  SKLT menghantar seramai 7 orang atlet, 5 atlet utama dan 2 atlet pelapis berusia seawal 8 tahun.

Emas pertama telah diperoleh oleh adik Amirrudin Ali dalam acara Lompat Tinggi. Manakala, Siti Nuruldiana Alya menyumbangkan emas kedua dan ketiga dalam acara 100M dan Lompat Jauh. Amirrudin Ali sekali lagi menyumbang emas dalam acara Lompat Jauh. Emas kelima pula disumbangkan oleh adik Intan Shafika dalam acara 200M. Gangsa turut disumbangkan dalam acara sama melalui adik Iman Izzatti.

Tahniah kami ucapkan kepada semua atlet. Kejayaan memperoleh 50% emas daripada keseluruhan yang ditawarkan membuktikan keberkesanan Program Pembangunan Atlet tajaan Kelab Murid SKLT. Terima kasih yang tidak terhingga kepada Encik Mohd Afnizam b Mohd Ghazali, Penolong Kanan Ko-Kurikulum SKLT dan juga Encik Hafiz Abdullah selaku jurulatih. Terima kasih kepada Tuan Guru Besar Encik Zuhaidi b Othman dan Pembantu Tadbir kita, Encik Zulfadli Ghani yang sanggup datang melihat dan menunggu anak-anak ini bertanding. Terima kasih kepada para guru dan ibu bapa yang tidak putus-putus memberikan sokongan kepada kami dalam melahirkan anak-anak yang hebat.
Sekalung penghargaan juga diucapkan kepada Tuan Mohd Khalil dari PPD Setiu dan Tuan Hj Rosmadi, Pen PPD Pembangunan Sukan serta Encik Khairul Azman, Jurulatih Daerah atas sokongan, bantuan serta tunjuk ajar yang diberikan kepada kami.

Semoga kejayaan ini menjadi inspirasi kepada semua murid untuk lebih cemerlang.








0 comments:

Post a Comment