Wednesday 27 June 2018

LUBOK TERAS SEKOLAH KADET TERAMAI KE NEGERI




Pada 27 Jun 2018, seramai 10 orang kadet SK Lubok Teras telah mengikuti Ujian Pemilihan kadet-kadet KRS TKRS Daerah Setiu ke Perkhemahan Peringkat Negeri. Ujian yang diadakan pada jam 9:30 pagi sehingga ke jam 3 petang ini bertujuan memilih kadet-kadet terbaik dari seluruh daerah bagi mewakili daerah ke Perkhemahan Perdana KRS TKRS Peringkat Negeri Terengganu yang akan diadakan pada awal Julai nanti.

Seramai 9 orang kadet sahaja yang dipilih bagi setiap platun. Apa yang menarik, seramai 7 orang kadet SK Lubok Teras telah berjaya dipilih untuk memasuki pasukan daerah. Bilangan ini merupakan bilangan kadet teramai dalam mana-mana sekolah yang mewakili daerah. Sekalung Tahniah diucapkan kpd kadet-kadet berikut yang telah berjaya melayakkan diri ke Perkhemahan KRS TKRS Peringkat Negeri Terengganu:
1. KOPERAL (TKRS) AFIQ AIMAN

2. SARJAN (TKRS) NURAIN FARISYA

3. SARJAN (TKRS) IZZATI BALQIS
4. SARJAN (TKRS) ALISAH MAISARAH
5. KOPERAL (TKRS) FARIESA NAJWA 
6. KOPERAL (TKRS) ASYIRAH NADIHAH
7. KOPERAL (TKRS) AMIZA NAFISA

Pemilihan kali ini turut mentemukan kembali kadet-kadet SKLT yang sudah pun berada di sekolah menengah. Apa yang lebih membanggakan, mereka masih lagi berkaliber dalam bidang kawad dan sepanjang pemilihan, mereka telah mencurahkan bakti mereka dengan mengajar kadet-kadet baru sekolah menengah yang masih kurang dalam bidang kawad. Tahniah kami ucapkan kepada mereka juga!.








0 comments:

Post a Comment