Saturday 30 June 2018

KEM PUSAT LATIHAN PERKHEMAHAN NEGERI

Pada hari ini, 30 Jun 2018, seramai 7 orang kadet TKRS SK Lubok Teras mula bertolak ke Kem Pusat Latihan Perkhemahan Negeri di SMK Lembah Bidong, Setiu. Kem yang dianjurkan oleh Sekretariat KRS Daerah Setiu itu bertujuan memberi pendedahan dan latihan terakhir kepada kadet-kadet yang akan mewakili Setiu ke Perkhemahan KRS TKRS Peringkat Negeri Terengganu.

Apa yang menariknya, SK Lubok Teras, walaupun sebuah sekolah kecil, menjadi sekolah dengan bilangan kadet teramai yang berada dalam kem ini. Ini membolehkan budaya TKRS yang dijalankan disekolah dapat diterapkan juga dikalangan kadet-kadet dari sekolah lain. Ini termasuklah berkawad dua-dua apabila bergerak ke sesuatu tempat dan amalan makan bersama.

Kem ini akan dijalankan sehinggalah kepada hari pertama perkhemahan peringkat negeri. Semoga kadet-kadet SKLT akan dapat meneruskan kecemerlangan yang ditunjukkan di daerah untuk membantu Kontinjen Setiu dalam misi meraih Johan buat pertama kalinya.

Terima kasih diucapkan kepada para ibu bapa terutamanya NYDP PIBG Puan Azilah, Encik Izaman, Encik Sapie dan lain-lain lagi atas segala bantuan yang diberikan.




















0 comments:

Post a Comment