Friday 5 August 2016

MURID SEBAGAI URUSETIA PROGRAM


Bukan setakat kecemerlangan akademik, peluang mengadakan Kem Kecemerlangan UPSR tajaanYayasan Bakti Negara Terengganu kami gunakan sepenuhnya untuk melatih murid-murid kami dalam bidang pengurusan dan urusetia. Melaluinya, murid kami dilatih untuk membuat keputusan, berkomunikasi, memimpin dan mengurus serta mempunyai kemahiran teknikal. Jadi, sepanjang kem ini berlangsung, anda tidak akan nampakmana-mana cikgu menjadi pengerusi majlis, kerana semuanya diuruskan oleh murid-murid. Malah, mereka juga mempunyai kemahiran memasang PA System dan menyediakan bantuan teknikal seperti pemasangan projector dan laptop sebelum kelas bermula.

Penglibatan mereka telah mendapat pujian banyak pihak termasuklah oleh Ketua Pegawai Operasi Yayasan Bakti Negara Terengganu, Encik Muhammad Hazman Abdullah dan Guru Besar SK Oh, Encik Zuraidi Wahid.

Majalah Forbes pada tahun 2015 juga telah menyatakan bahawa kemahiran-kemahiran seperti ini merupakan kemahiran yang sangat penting yang dlihat oleh majikan dalam mengambil pekerja baharu. 

Dari kanan, adik Siti Nuruldiana Alya, CEO Kelab Murid Lubok Teras,, adik Aisyah Sofea, Head of Sales Division adik Aina Adyriana, Head of Performing Arts Division dan adik Aini Najwa, CFO Kelab Murid.


0 comments:

Post a Comment